linia
legenda-4

Obejrzyj nagrania, następnie lektor przedstawi polecenie.

linia
2

Dowiedz się od kolegi/koleżanki z pary, co lubi robić w wolnym czasie?

linia
3

Obejrzyj nagrania, następnie lektor przedstawi polecenie.

linia
4

Wyrażanie chęci i niechęci w PJM.

linia
5

Dowiedz się od kolegi/koleżanki z pary, co lubi/chce, a czego nie lubi/nie chce robić na przykładzie obrazków.

linia
6

Czasowniki uzgodnione. Zamigaj treść schematu.

linia
Obraz4

Czasowniki uzgodnione. Zwróć uwagę, jak zmieniają się parametry znaku migowego w zależności od lokacji nadawcy i odbiorcy.

linia
Obraz5

Wstaw odpowiedni czasownik do luk w zdaniu tworząc ich poprawną konstrukcję.

linia
Obraz6

Pytajniki w PJM. Zwróć uwagę na szyk zdania pytajnego.

DLACZEGO?

PO CO?

SKĄD?

ILE?

GDZIE?

KTO?

KTÓRY?

JAKIE COŚ JEST?

JAK?

CZY?

CO?

linia
Obraz7

Uporządkuj znaki tak, aby powstały sensowe zdania.

A

B

C

D

E

F

G

linia
Obraz9

Jedna osoba wskazuje na kogoś i pyta o coś, co dotyczy innego Uczestnika. Jeśli pytana osoba nie będzie znała odpowiedzi, sama będzie musiała się o to dopytać.

linia

Powtórzenie

Napisz do nas!